Her er vi
Kontakt os
Du kan til enhver tid kontakte os via telefon, e-mail eller via vores live chat.
Spørgsmål via e-mail vil blive besvaret indenfor *24 timer på hverdage.
(*Gælder ikke henvendelser vedr. reklamationer.)
Åbningstider
Mandag-Fredag: kl. 8.30 - 15.00
Weekend: lukket
Kontaktinformation
Send os en E-mail: [email protected]
Ring til os på: 71 99 05 25
Chat med os: Tryk på den grønne knap nederst til højre og stil dit spørgsmål :)
Ofte stillede spørgsmål:
Om betaling:
Kan jeg købe med EAN?
Ja, det er muligt. Vi har mange offentlige institutioner, der køber varer hos Legeakademiet. Det kræver mulighed for elektronisk fakturering, hvilket vi naturligvis tilbyder.
Lav din bestilling på normal vis ved at lægge varer i indkøbskurven. Når du går til betalingssiden, ser du et EAN-felt under adresse informationer, hvori EAN nummeret skal skrives. Når du kommer til valg af betalingsform, vælges EAN betaling, hvorefter ordren færdiggøres. Herefter sendes varer inkl. følgeseddel til institutionen. Fakturaen sendes til elektronisk indscanning og kommer efterfølgende elektronisk til institutionen/kommunen.
Er du i tvivl, er du meget velkommen til at ringe på tlf. 71 99 05 25 eller sende en mail på [email protected].
Kan jeg betale pr. faktura?
Vi tilbyder faktura betaling for institutioner eller virksomheder. Lav din bestilling på normal vis ved at lægge varer i indkøbskurven. Når du går til betalingssiden og kommer til valg af betalingsform, vælges “Bankoverførsel”, hvorefter ordren færdiggøres. Herefter sendes varer inkl. følgeseddel til firmaet/institutionen, fakturaen sendes til den oplyste mail.
Er du i tvivl, er du meget velkommen til at ringe på tlf. 71 99 05 25 eller sende en mail på [email protected].
Kan jeg tilføje et produkt til min ordre?
Vi kan ikke garantere, at det er muligt at tilføje varer på bestillingen, efter den er afsluttet online. Vores lager modtager og pakker bestilt legetøj hele døgnet for at kunne opretholde vores leveringstid. Hvis du har behov for at tilføje et produkt til din ordre, så kontakt vores kundeservice. Så gør vi, hvad vi kan for at hjælpe.
Tilbyder I rabat til medlemmer af Ældre Sagen?
Ja, medlemmer af Ældre Sagen opnår 10% på legetøj, dog ikke på allerede nedsatte varer samt varer mærket med "Go' pris".
BEMÆRK: Den faste rabat på 10% gælder ikke kampagne- eller tilbudsvarer, tilbudsvarer samt varer mærket med Go´ pris og kan ikke kombineres med andre rabatordninger.
Sådan får du rabat:
- I forbindelse med dit medlemskab af Ældre Sagen har du modtaget en rabatkode til Legeakademiet. Hvis du ikke har modtaget den, så kan du få den via Ældre Sagens website ved at indtaste dit medlemsnummer på https://aeldresagen.dk/tilbud-og-rabatter/tilbud/legeakademiet
- Når du har valgt dit legetøj hos os, går du til betalingssiden. Her er der et felt, der hedder “Har du en rabatkode?” Her skal du indtaste din rabatkode fra Ældre Sagen.
Du skal også skrive dit medlemsnummer fra Ældre Sagen i kommentarfeltet. Så betaler du, som du plejer. Du kan se, at rabatten på 10% herefter trækkes fra det samlede beløb. - Husk, at der ikke bliver trukket 10% på varer, der allerede er nedsat samt varer mærket med Go´pris. Vi kan desværre ikke tilbyde at trække rabatten på køb, der allerede er gennemført.
Har du yderligere spørgsmål, så kan du altid kontakte os via vores chat, telefon eller email som du finder her.
Har I nogle rabatkoder?
Vi kører kampagner med rabatkoder en gang imellem, disse kampagner vil fremgå i de nyhedsbreve vi sender ud.
Får Logbuy medlemmer rabat?
Ja, medlemmer af Logbuy opnår 10%, dog ikke på allerede nedsatte varer samt varer mærket med Go´ Pris.
BEMÆRK: Den faste rabat på 10% gælder ikke kampagne- eller tilbudsvarer samt varer mærket med Go´ Pris, og kan ikke kombineres med andre rabatordninger.
SÅDAN FÅR DU RABAT
I forbindelse med dit medlemskab af Logbuy har du modtaget en rabatkode til Legeakademiet.
Når du har valgt dine varer hos os, går du til betalingssiden.
Her er der et felt, der hedder “kampagnekode”. Her skal du indtaste din rabatkode fra Logbuy.
Så betaler du, som du plejer. Du kan se, at rabatten på 10% herefter trækkes fra det samlede beløb.
Husk, at der ikke bliver trukket 10% på varer, der allerede er nedsat samt varer mærket med Go´ Pris.
Vi kan desværre ikke tilbyde at trække rabatten på køb, der allerede er gennemført.
Kan jeg lægge en ordre over telefonen?
Ja, det kan du godt. Vi er altid klar til at hjælpe dig med din ordre, uanset om det drejer sig om spørgsmål til produkterne eller hjælp til betalingen.
Tilbyder I prisgaranti?
Hvis du finder en vare hos en anden forhandler til en lavere pris end hos os, vil vi gerne prøve at se, om vi kan matche den pris.
Det, du skal gøre, er følgende:
Send os en mail med direkte link til varen, som du vil bede os prismatche. Prisen, vi skal matche, skal være fra en dansk webshop, og varen skal være på lager.
Når vi har modtaget din e-mail, vil vi gøre vores bedste for at matche prisen.
Hvordan betaler jeg med gavekort?
Når gavekortet skal anvendes, lægges varerne i kurven som ved en normal bestilling.
Når der vælges betalingsmetode, vælges bank/gavekort, hvorefter vi beder om en kopi af gavekortet i form af et billede sendt på sms eller mail.
Det er også muligt at indsende det til vores kontor: Ved Klædebo 12 E, 2970 Hørsholm.
Når gavekortet er modtaget, eller vi har fået bekræftet via mail/sms, sendes varerne.
Hvis der købes varer for mere end gavekortets værdi, kan resten af beløbet indsættes på vores konto.
Du bedes overføre betalingen til: Nordea – reg. 2255 kontor 4381 272 465 eller via mobilepay #69561
Husk at skrive dit ordrenummer på overførslen. Så snart betalingen er registreret, sender vi din ordre.
Hvis gavekortets værdi ikke anvendes fuldt ud, udstedes tilgodebevis på det resterende beløb.
Hvornår trækker I min betaling for mit køb?
Ved bestilling reserveres beløbet til Legeakademiet. Først når ordren er pakket og videregivet til GLS, faktureres ordren, og beløbet bliver dermed trukket.
Betaling med ViaBill
Med ViaBill kan du købe dine varer nu og betale, når det passer dig. Det er sikkert, nemt og rente- og gebyrfrit ved køb på op til 2.000 kr. Ønsker du at købe for mere, skal du betale et mindre beløb pr. måned i gebyr. Du kan låne op til 10.000 kr.
Om levering:
Hvor kan jeg se leveringsstatus for min ordre?
Når pakken er sendt, modtager du/I faktura inkl. Track & Trace nummer, så du kan følge din pakke. Hvis en eller flere varer er udsolgt, kontakter vi dig/jer.
Leverer I til udlandet?
Ja, vi leverer til udlandet.
Leverer I til andre lande end dem fra listen?
Hvis ønsket leveringsland ikke står i listen i leveringsadresse feltet, kontakt da vores kundeservice på tlf. 71 99 05 25 eller [email protected]. Så undersøger vi muligheden samt fragtpris.
Har Legeakademiet en fysisk butik?
Vi har desværre ingen fysisk butik.
Kan jeg afhente hos jer i Hørsholm/Holstebro?
Du kan desværre ikke afhente varer hos os. Hele vores team af medarbejdere sidder på vores kontor i Hørsholm, men alt legetøjet sendes fra vores fjernlager i Holstebro.
Hvilke fragtfirmaer sender I med?
Legeakademiet.dk sender pakker med GLS.
Kan jeg betale ekstra for express levering?
Nej desværre, men vi gør altid vores bedste for at få din pakke så hurtigt afsted som muligt.
Kommer min pakke til min valgte pakkeshop om lørdagen?
Nogle pakkeshops modtager pakker om lørdagen, men det kan skifte fra uge til uge afhængig af, hvor mange pakker de har liggende. Du kan kontakte GLS og få en status på, om din pakkeshop tager imod pakker den pågældende lørdag. Vi kan desværre ikke se denne oplysning.
Hvad nu, hvis der mangler en vare i min pakke?
Se gerne nede i Legeakademi-posen, hvis du har modtaget sådan en med dine varer. Der lægger vores lager gerne små varer ned i. Hvis ikke den ligger der, så kontakt vores kundeservice.
Hvad nu, hvis en vare er ødelagt ved modtagelse?
Har du været uheldig at modtage en vare med fejl, så skal vi selvfølgelig nok få det løst. Du må ikke sende varen retur før du hører fra os. Til at starte med skal du sende en mail til vores reklamationsafdeling på [email protected]. Mailen skal indeholde dit ordrenummer, beskrivelse af fejlen på varen samt billede eller videodokumentation af produktet, samt billede af produktdata, som typisk er trykt på varen. Herefter vil du få svar på mail vedrørende det videre forløb. Skal vi have varen retur, så vil du også få besked herom.
Hvornår er deadline?
Hvis man bestiller inden 13.30 man-tors, og varerne er på lager, sender vi samme dag.
Hvor hurtigt modtager jeg min ordre?
Vi har 1-3 dages leveringstid i Danmark. Hvis der er en vare, vi stadig venter på fra leverandøren, kontakter vi dig hurtigst muligt.
Retur & reklamation:
Hvordan kan jeg returnere en vare?
Gå ind på: www.gls-returns.com/#/m/legeakademiet. Ved at følge linket kan du udprinte en label, som du skal sætte fast på den pakke, du gerne vil sende retur til os. Du modtager ligeledes en QR kode på mail som du kan vise til pakkeshoppen, så printer de label ud til dig som skal sættes på pakken. Returpakker skal afleveres i den GLS pakkeshop som passer dig bedst.
Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Når pakken kommer retur til os, refunderes pengene på det kort/betalingsmiddel, der er brugt ved bestillingen. Skal pengene refunderes til en anden konto, skal reg.- og konto nr. sendes til vores kundeservice sammen med ordrenr.
Hvad koster det at sende en vare retur?
For at mindske misforståelser, tager vi et eksempel.
Du har bestilt 1 havfruehale størrelse 122, et sæt med spand og skovl og en Tumletop mini.
Der er nu 3 muligheder:
1: Du sender alle 3 ting retur og bestiller ikke noget nyt. Du vil gerne have alle pengene tilbage.
2: Du sender havfruehalen retur og bestiller ikke en ny. Du vil gerne have penge tilbage for havfruehalen, men ikke for skovl/spand og for Tumletop Mini.
3: Du sender havfruehalen retur, da størrelsen ikke passer, og bestiller samtidig en ny havfruehale i størrelse 134.
1: Hvis du vil sende alt det legetøj, du har bestilt, retur til os, så koster det 39 kr i porto for at sende legetøjet tilbage. Brug linket i afsnittet ovenfor.
Vi trækker de 39 kr fra det beløb, du skal have tilbage for dit legetøj.
Men - når vi modtager din tilbagesendelse, trækker vi det, du oprindeligt betalte i porto ved bestillingen, tilbage til dig. Så det koster dig altså ikke porto for både bestilling og returnering, kun for returnering.
Fik du fri fragt, da du oprindeligt bestilte legetøjet, koster det dig 39 kr at sende retur, og du får ikke 39 kr tilbage for oprindelig fragt, da du jo havde fri fragt ved bestillingen.
2: Hvis du kun sender enkelte ting fra en samlet ordre retur til os, koster det dig 39 kr at sende retur, og du får ikke den oprindeligt betalte porto tilbage.
Det vil altså koste dig ekstra 39 kr, hvis du kun sender dele af en ordre retur. Vi trækker de 39 kr, det koster at returnere legetøjet, fra det beløb, du skal have tilbage for selve legetøjet.
3: Hvis du sender dele af din ordre eller hele ordren retur til os, og samtidig bestiller nyt legetøj, skal du ikke betale for at sende havfruehalen, spand/skovl og Tumletop retur.
Når du sender retur, skal du kopiere det gamle ordrenummer, som starter med SO, og sætte det nummer ind i kommentarfeltet på den nye ordre. Skriv “jeg returnerer SOxxxxx” i feltet. Dette skal ske, før vi får din retur ind hos os.
Så ser vi din kommentar, og så trækker vi ikke 39 kr for returfragten på det legetøj, du sender retur.
At bestille nyt legetøj, når du returnerer en ordre, er altså den eneste måde at undgå at skulle betale ekstra for at sende retur. Du betaler stadig for fragt på din nye bestilling.
Hvornår modtager jeg mine penge retur?
Du modtager dine penge senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvordan refunderer jeg en gave, jeg har modtaget?
Har du modtaget en gave fra os, er det vigtigt, at du får ordrenummeret fra gavegiver samt den medfølgende returlabel. Du bedes forud for returneringen, sende os en mail med ordrenummer samt reg.- og kontonummer, så at vi kan refundere beløbet til din konto, og ikke til gavegiver.
Produkter:
Tilbyder I gaveindpakning?
Ja, gaveindpakning vælges i indkøbskurven på hver enkelt vare og koster 15 kr. pr. stk. Vi kan desværre ikke pakke flere varer i samme pakke.
Kan man købe gavepapir?
Ja, gavepapir og gaveposer kan købes på hjemmesiden.
Er Legeakademiets varer og legetøj CE-mærket?
Alle vores varer er CE-mærket. Legetøj, der sælges i Danmark, skal have et CE-mærke. Mærket forsikrer dig som forbruger om, at legetøjet opfylder de krav, der er til kemi og sikkerhed. Det er krav, som er fælles i hele EU, og i Danmark er det Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, som overvåger, at reglerne bliver overholdt.
Er Legeakademiets varer og legetøj fri for farlig kemi?
Alt det legetøj som Legeakademiet sælger, lever op til danske love og regler for legetøj. Herunder er de regler, der er til kemisk indhold og deklaration i legetøj, som reguleres af REACH, som er EU’s grundlæggende kemikalielovgivning. Derfor kan du som forbruger være tryg, når du handler hos Legeakademiet.
Kan jeg se produkterne fysisk hos jer?
Det er desværre ikke muligt at se varerne fysisk, da vi udelukkende er en webshop.
Har I økologisk, bæredygtigt og miljøvenligt legetøj?
I Legeakademiet forholder vi os kritisk og faktabaseret til legetøj. Ord som naturlig, fri for skadelig kemi, økologisk, bæredygtig, plastik fri eller miljøvenlig kan være rigtig svære at finde rundt i. I mange tilfælde er der meget løse rammer for, hvornår man må kalde legetøj miljøvenligt eller bæredygtigt, og derfor er det et emne, vi hele tiden bliver skarpere på.
Vi markedsfører os ikke på at sælge udelukkende kemifrie, bæredygtige eller naturlige varianter af legetøj. Alt her i verden består af kemiske grundstoffer og har en kemisk formel, så vi mener ikke, at det giver mening at skrive, at en dukke eller en bold er kemifri eller ikke indeholder skadelig kemi. At noget indeholder kemi gør ikke en hoppebold eller en gynge mindre naturlig. Naturen ER kemi. Al kemi kan være skadelig i forkerte mængder.
Vi vil gerne hjælpe vores kunder til at finde vej i junglen af betegnelser. Med tiden forandrer alt sig, og du vil derfor finde legetøj i vores shop, der bærer betegnelser som kemifri, bæredygtig og naturlig. Disse betegnelser udfaser vi, fordi vi hele tiden bliver klogere. Men vi skal lige arbejde os igennem 8000+ tekster. Det tager tid.
Betegnelser som bæredygtig og miljøvenlig er ikke enten-eller, men udtryk for, i hvor høj grad en vare er med til at efterlade vores klode i bedre eller dårligere stand til kommende generationer.
Træ, bomuld og glas er fx på nogle måder mere miljøvenlige end kunstigt fremstillede materialer som fx plastik. Men til gengæld er det ret billigt at transportere plastik, fordi det vejer en brøkdel af træ og glas, og der forbruges derfor mindre brændstof. Det går heller ikke i stykker, så der skal ikke bruges ret meget emballage. Det er også ret billigt at genanvende eller smelte om, og nogle former for plast kan endda nedbrydes biologisk.
Om vores kunder vælger at købe økologisk og Co2-neutralt trælegetøj, der er fløjet ind fra Thailand, eller om de hellere vil købe plastik legetøj produceret i Danmark og transporteret over kort afstand, er helt op til kunderne selv. Begge former for legetøj er mere eller mindre bæredygtige og miljøvenlige alt efter, hvilket parameter, man ser på.
Vi tilbyder vores kunder at vælge at få vist legetøj med de parametre for bæredygtighed, kunderne mener er vigtigst. Det er vores bæredygtighedsstrategi, og den kan man læse om her.
Der findes en række officielle standarder og certifikater, som er udtryk for faste egenskaber i legetøjet. Har et sæt legemad eller en lastbil en certifikat såsom Svanemærket, Ecocert, AllergyCertified, FSC, GOTS og lignende, så er det indiskutabelt, at varen lever op til disse strenge krav. Så det fortæller vi om på shoppen.
Som E-handelsmærket, dansk webshop skal vi leve op til den lovgivning om salg af legetøj, vi er underlagt. Alt vores legetøj er CE-mærket og lever op til REACH-forordningen samt EN-71 og i mange tilfælde endnu strengere krav til sikkerhed både i forhold til materialer og udformning.
Hvordan pakker I legetøjet ind, når det bliver sendt?
Vi producerer ikke selv legetøj, men køber det hos producenten eller hos en distributør. Så legetøjet bliver leveret på vores lager i original emballage. Nogle producenter gør noget særligt ud at at gøre emballagen mere bæredygtig, fx ved at undgå engangsplastik eller bruge meget mindre luft, så pakkerne fylder mindre under transporten. Hvis det er tilfældet, så kan du læse om det på selve varen under "Grønnere valg", og du kan også vælge kun at få vist varer, hvor producenten bevidst arbejder med at gøre emballagen mere bæredygtig, ved at bruge filteret "Grønnere valg".
Når vi sender legetøjet fra vores lager ud til vores kunder, så pakker vi det ind, så det ikke går i stykker under transporten.
Det mest bæredygtige valg ved at sende legetøj med posten er et valg, der sikrer,
1: at legetøjet kommer uskadt frem og
2: at det vejer mindst muligt under transporten.
Vi har på nuværende tidspunkt valgt at bruge luftfyldte plast-puder i vores fragtkasser, fordi det beskytter legetøjet mod stød under transporten. Luftpuderne er fremstillet af minimum 50 % genanvendt plastik.
Når kassen er fuld af luftpuder, er vægten kun det legetøj, der er i kassen.
Plastikken vejer næsten ingenting.
Det betyder, at en lastbil fuld af kasser fra Legeakademiet ikke tilføjes ekstra vægt på grund af emballage. Jo mindre vægt, jo mindre brændstof bruger lastbilen, og jo mindre energi bruges der.
Luftpuderne kan børn more sig med at hoppe på og få til at sige "BANG", og derefter kan de sorteres som blød plast, hvorefter materialet kan genanvendes til nye plastik produkter.
Vi kommer ikke til at bruge pap som kassefyld, da det bliver langt tungere end plastikpuderne. Det vil give øget transportbrændstof-forbrug, og det ville ikke være en bæredygtig vej at gå.
Vores papkasser er lavet af FSC-certificeret pap, som kan genanvendes.
Andre spørgsmål:
Kan man få legetøj til test?
Man kan som udgangspunkt ikke få varer til Legeakademiet til test.
Jeg vil gerne sælge mine varer hos Legeakademiet.dk. Hvem skal jeg kontakte?
Vi er altid interesserede i at høre om nye produkter, kontakt os gerne på [email protected].
Jeg er influencer. Laver I samarbejde med influencers?
Ja, vi har løbende samarbejde med influencers. Send os gerne en mail, hvor du fortæller lidt om dig/jer samt statistik fra din blog/IG/FB profil. Send til [email protected].
Hvor hurtigt svarer I på e-mails?
Vi besvarer e-mails alle hverdage ml.8.30-15.30 og bestræber os på, at alle får svar indenfor 24 timer.
Er du i tvivl om noget, er du meget velkommen til at ringe på tlf. 71 99 05 25 eller sende en mail på [email protected].
Login and Registration Form